9/13/2023 0 Comments Sick sinus syndrome canine![]() Rogińska N, Bieganowska K (2014) Sick sinus syndrome: a family study. Als alternative Zweitlinientherapie für manche Patienten mit SSS und VF kann auch eine Katheterablation infrage kommen. Angesichts der günstigen Auswirkungen von VF auf die Behandlung des SSS lag der Schwerpunkt von wissenschaftlichen Untersuchungen auf der Beurteilung verschiedener Schrittmachermodi und –algorithmen, um das Risiko eines VF während der Schrittmacheraktivität zu vermindern. Die Schrittmacherimplantation stellt die Therapie der ersten Wahl bei symptomatischen Patienten mit SSS und dokumentierter Bradykardie in der Vorgeschichte dar. Zwar ist der genaue Mechanismus bisher noch nicht bekannt, aber das ausgedehnte strukturelle und elektrische Remodeling des Vorhofs werden als die entscheidenden Mechanismen für das Auftreten von VF bei Patienten mit SSS betrachtet. Die Kombination dieser Erkrankungen hat negative Auswirkungen auf den Zustand der Patienten und auf die Wirksamkeit der nachfolgenden Behandlung. Eine altersbezogene interstitielle Fibrose gilt als der gemeinsame pathophysiologische Mechanismus zwischen SSS und VF. Als eine häufige Folge des natürlichen Krankheitsverlaufs bildet das SSS bei gleichzeitigem Vorhofflimmern (VF) die Basis für ein Bradykardie-Tachykardie-Syndrom. Im Frühstadium sind die klinischen Anzeichen unauffällig, aber mit Fortschreiten der Erkrankung können sich bei den Patienten Symptome einer Endorganhypoperfusion einstellen. Catheter ablation may also be used as an alternative second-line therapy for some patients with SSS and AF.ĭas Syndrom des kranken Sinusknotens („sick sinus syndrome“ ) setzt sich aus einer Reihe von Erkrankungen mit anomaler Schrittmacherfunktion des Herzens zusammen, was sich in Form verschiedener kardialer Arrhythmien zeigt, insbesondere als Bradykardie. In view of the adverse effects of AF on the treatment of SSS, researchers have focused on evaluating different pacing modes and algorithms to reduce the risk of AF during pacing. Pacemaker implantation is the first-line treatment for symptomatic patients with SSS and documented bradycardia history. Although the exact mechanism is not clear to date, the extensive structural and electrical remodeling of the atrium are considered to be the important mechanism for the occurrence of AF in patients with SSS. The combination of these diseases will adversely affect the condition of patients and the efficiency of subsequent treatment. Age-related interstitial fibrosis is considered to be the common pathophysiological mechanism between SSS and AF. As a common result in the natural history of the disease, SSS coexisting with atrial fibrillation (AF) forms the basis of bradycardia–tachycardia syndrome. The clinical presentation is inconspicuous in the early stage, but with the progression of this disease, patients may present with symptoms and signs of end-organ hypoperfusion. Pacemakers do not reduce mortality, but they can decrease symptoms and improve quality of life.Sick sinus syndrome (SSS) is a set of diseases with abnormal cardiac pacing, which manifests as diverse cardiac arrhythmias, especially bradycardia. Treatment of sick sinus syndrome includes removing extrinsic factors, when possible, and pacemaker placement. Electrophysiologic studies also may be used but are not routinely needed. If electrocardiography does not yield a diagnosis, inpatient telemetry monitoring, outpatient Holter monitoring, event monitoring, or loop monitoring may be used. Diagnosis may be challenging, and is ultimately made by electrocardiographic identification of the arrhythmia in conjunction with the presence of symptoms. Cerebral hypoperfusion is most common, with syncope or near-fainting occurring in about one-half of patients. They are commonly related to end-organ hypoperfusion. Signs and symptoms are often subtle early on and become more obvious as the disease progresses. Extrinsic factors can be pharmacologic, metabolic, or autonomic. Intrinsic causes include degenerative fibrosis, ion channel dysfunction, and remodeling of the sinoatrial node. Sick sinus syndrome results from intrinsic causes, or may be exacerbated or mimicked by extrinsic factors. At least 50 percent of patients with sick sinus syndrome develop alternating bradycardia and tachycardia, also known as tachybrady syndrome. Predominantly affecting older adults, sick sinus syndrome comprises various arrhythmias, including bradyarrhythmias with or without accompanying tachyarrhythmias. Sick sinus syndrome refers to a collection of disorders marked by the heart's inability to perform its pacemaking function. ![]()
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